Denne kendte læskedrik får et nyt logo

Denne kendte læsedrik får et nyt logo og design efter mange år. Hvad er årsagen bag denne ændring?

Nyt design med historiske rødder

Mountain Dew har besluttet at gå tilbage til sine rødder med det nye logo, der igen fremhæver ordet "mountain" i fuld længde på produkterne. Den skarpt kantede skrifttype og forkortelsen "Mtn Dew" bliver udfaset til fordel for et mere klassisk og rustikt look, der afspejler drikkens oprindelige identitet. Dette skifte er mere end bare et visuelt facelift – det er en bevidst strategi for at genopfriske brandets appel hos både nye og loyale forbrugere.

Ændringer i markedet påvirker beslutningen

I takt med at forbrugernes præferencer har skiftet væk fra sukkerholdige læskedrikke og hen imod sundere alternativer som danskvand og drikkevarer med fokus på hydrering, har Mountain Dew oplevet et markant fald i efterspørgslen. Ifølge data fra Beverage Digest er salget af Mountain Dew faldet med 7% i første halvdel af 2024 alene. For at imødekomme denne udfordring søger brandet nu at genopfinde sig selv ved at bringe sit historiske logo tilbage og forny sit visuelle udtryk.



Det erfarer CNN her.

Fra energidrik til læskedrik

Som Duane Stanford fra Beverage Digest siger:

"Mountain Dew ser ud til at ryste adrenalinkicket af sig, som har defineret brandets markedsføring i næsten to årtier, hvor en nøglestrategi var at markedsføre Dew som en energidrik til energidrikkens målgruppe."

Det skriver mediet.

Mountain Dew håber, at det opdaterede design vil genoplive interessen for drikken og hjælpe brandet med at tilpasse sig de skiftende forbrugervaner på markedet.