Fynsk bryggeri nyder godt af USA-boykot: Salget eksploderer

Danskernes boykot af amerikanske varer har givet en uventet gevinst til et fynsk bryggeri.

I kølvandet på Donald Trumps genindsættelse som præsident har mange danskere valgt at fravælge amerikanske produkter.

Det har skabt en markant stigning i efterspørgslen efter alternativer – og her har især én dansk producent mærket effekten.

En gylden mulighed for Jolly Cola



Bryggeriet Vestfyen i Assens oplever i øjeblikket en rekordhøj efterspørgsel på Jolly Cola.

"Der er nogle geopolitiske spændinger, der giver os noget medvind," siger bryggeriets brand manager, Thomas Lindegaard.

Det skriver B.T..

Danskernes ønske om at boykotte amerikanske varer, herunder Coca-Cola, har skabt en unik mulighed for den danske læskedrik.

Facebook-gruppe med 63.000 medlemmer

En af de mest synlige tegn på boykotten er Facebook-gruppen Boykot varer fra USA, der på blot tre uger har fået 63.000 medlemmer.

Majken Plambeck Jensen, som er en del af gruppen, forklarer, at der er en stærk opbakning til at vælge danske alternativer frem for amerikanske mærker.

Klar til at tage imod nye kunder

Hos Bryggeriet Vestfyen er man forberedt på den stigende interesse.

"Vi er helt klar til at tage imod de mange nye kunder, hvis det er Jolly Cola, de efterspørger," siger Thomas Lindegaard.

Om tendensen vil fortsætte på længere sigt, er endnu uvist.

Men lige nu nyder den danske læskedrik godt af den voksende patriotisme på de danske supermarkedshylder.