De fleste af os har prøvet at overse noget ved kassen.
Men i dette tilfælde var det ikke kunden, der glemte at betale – det var butikken selv, som aldrig fik pengene.
Og nu håber de på hjælp til at finde den uheldige – eller heldige – kunde, før det er for sent.
Glemte at tage imod betaling
Det skriver Nyheder24, som har opdaget et usædvanligt opslag fra en butik i Svendborg.
Her efterlyser Skab & Værk en kunde, som fredag den 6. juni købte to stykker keramik – en ophængsfugl og en sæbeskål – men som aldrig kom til at betale.
Butikken skriver, at stemningen var god, snakken gik – og så blev betalingen ganske enkelt glemt.
-
-
Ærlig efterlysning på Facebook
I opslaget står der:
"Kære kunde, som kom i Skab & Værk i fredags, d. 6 juni og købte 2 stk. keramik, en fugl til ophæng og en sæbeskål. Vi snakkede så hyggeligt imens jeg pakkede gaverne ind, men vi glemte helt at afregne."
Nu beder butikken vedkommende om at tage kontakt – enten via Facebook eller direkte i butikken – så betalingen kan komme på plads.
Det er ikke første gang, mindre butikker havner i økonomisk klemme, og her betyder en enkelt manglende betaling faktisk noget.
Har du været i butikken? Så tjek din konto
Hvis du har besøgt Skab & Værk for nylig, bør du tage et kig på din bankkonto.
Finder du ikke nogen betaling fra d. 6. juni, og matcher dit køb beskrivelsen – så er det måske dig, de leder efter.
Butikken håber stadig, kunden dukker op.
Og som de skriver: “Vi håber bare, det bliver bragt i orden på god vis.”