"I har da tabt sutten": Supermarked i shitstorm efter påsketilbud – kunderne er rasende

Et populært påskeprodukt har sendt vrede brugere til tasterne – og prisen får skylden

Påsken står for døren, og hylderne bugner allerede med chokoladeæg, marcipan og de velkendte gyldne påskeharer.

Men hos en stor tysk supermarkedskæde er påskestemningen blevet afløst af forbrugerfrustration.

Det skriver Nyheder24.

Prisen vækker opsigt

Den ikoniske Lindt Guld Påskehare – elsket for sin fløjlsbløde chokolade – er netop blevet lanceret i en særlig eksklusiv variant hos kæden Rewe.

Men prisskiltet har sendt chokbølger gennem kundernes påskeindkøb.

“Omkring 50 euro pr. kilo – altså cirka 375 kr.?” lyder det i et kommentarspor på supermarkedets Facebook-opslag. “Nej tak.”



Andre er endnu skarpere i tonen:

“I har da tabt sutten. Hos Rewe koster en pakke Milka-æg fem euro. Jeg handler kun, hvis der er vilde tilbud,” skriver en forarget bruger.

"Den er blevet mindre – og dyrere"

Flere kunder peger på, at påskeharen ikke bare er steget i pris – den er også blevet mindre.

Det betyder, at kiloprisen er røget endnu højere op, uden at forbrugerne nødvendigvis har lagt mærke til det.

Og det har udløst en regulær shitstorm i kommentarsporet – hvor det nu vælter ind med råd om at vente til påsken er overstået, så priserne dumper.

“Mit tip: Køb chokoladen efter påske. Så får du den til halv pris,” skriver en bruger.

Hvad med Danmark?

Herhjemme er den eksklusive variant endnu ikke på tilbud – men i grænsebutikkerne sælges Lindt-påskeharen aktuelt til en kilopris på omkring 321 kroner.

Og med prisstigninger på både smør, mælk og slik, er det næppe sidste gang, vi ser forbrugerne gå i flæsket på påskens lækkerier.