Pris: Xiaomi SU7 er billigere end Tesla Model 3
Xiaomi SU7 fås kun i Kina og sælges i tre versioner, hvor startprisen er omkring 215.900 yuan (ca. 28.700 euro). Selv topmodellen, SU7 Max, starter ved 299.900 yuan (ca. 40.000 euro). Til sammenligning koster Tesla Model 3’s basismodel i Kina cirka 231.900 yuan (ca. 30.900 euro) og går op til 335.900 yuan (ca. 44.700 euro) for firehjulstræk-versionen.
Design: Tesla og Xiaomi minder om hinanden, men har unikke træk
Tesla Model 3 har et genkendeligt og minimalistisk design, mens SU7 kombinerer elementer fra McLaren og Porsche. Til trods for forskelle i stil har begge biler næsten samme højde, selvom Tesla Model 3 er lidt kortere.
Teknologi og komfort: Xiaomi SU7 byder på innovation
SU7 er fuld af moderne teknologi og integrerer Xiaomis smarthome-økosystem, så chauffører kan styre hjemmets enheder fra bilen. Cockpittet har en 7,1-tommers digital skærm og en stor 16,1-tommers infotainmentskærm samt et imponerende 56-tommers head-up display på forruden. Tesla Model 3 går efter en mere minimalistisk stil med en central 15,4-tommers skærm, som fungerer som både display og infotainmentsystem.
Ydeevne: Xiaomi SU7 slår Tesla på rækkevidde og acceleration
Begge biler leverer stærk ydeevne og rækkevidde. SU7’s basismodel har en rækkevidde på 698 km, mens SU7 Max når op på 800 km. Til sammenligning har Tesla Model 3’s basismodel en rækkevidde på 606 km, og firehjulstræksversionen har en rækkevidde på 714 km. SU7 Max accelererer fra 0 til 100 km/t på 2,78 sekunder og slår Model 3’s 3,1 sekunder.
Tyske elbiler: En udfordring at følge med
De tyske modeller som VW ID.7 og BMW i4, som ligner Tesla og Xiaomi mest, kan ikke helt matche på pris og ydeevne. For eksempel har ID.7 en rækkevidde på 485 km og tager 6,5 sekunder fra 0 til 100 km/t, hvilket er væsentligt langsommere. Med en startpris på ca. 54.000 euro er VW ID.7 også dyrere end både Tesla Model 3 og Xiaomi SU7.
Se det originale indhold her.