Det er ikke alle forandringer, der bliver taget godt imod.
Det må Lidl nu sande, efter et nyt tiltag i kædens butikker har udløst raseri blandt kunder over hele landet.
Utilfredsheden er så stor, at nogle nu helt har valgt at droppe kæden.
Kritik vælter ind på Trustpilot
Det skriver B.T., som fortæller, at klagerne strømmer ind på Trustpilot og sociale medier.
Vreden retter sig mod Lidls scan selv-løsning, der ifølge kunderne er blevet den eneste betalingsmulighed i flere butikker.
Flere hævder, at de er blevet afvist ved de betjente kasser og sendt videre til selvbetjening – og det har fået nogle kunder til at sige stop.
“Det er ærgerligt, for jeg har været en meget tilfreds kunde i Lidl i Odense M, men det er nok slut nu på grund af den påtvungne selvbetjening,” skriver en kunde ifølge avisen.
-
-
Scan selv skaber vrede
Over de seneste tre måneder er omkring 15 procent af alle Lidl-anmeldelser på Trustpilot negative kommentarer om scan selv, selvom systemet kun er rullet ud i 10 procent af kædens butikker.
Mange kunder føler sig presset til at bruge teknologien – noget, de hverken ønsker eller er trygge ved.
Sådan svarer Lidl
Hos Lidl Danmark afviser man kritikken og understreger, at kunder altid skal kunne vælge mellem bemandet kasse og scan selv.
“Scan-selv er ikke for alle. Derfor tilbyder vi også både bemandede kasser og scan-selv, så kunderne selv har mulighed for at vælge den mulighed, de ønsker,” siger pressechef Thomas Sejersen.
Han understreger, at der altid vil være personale i kasseområdet til at hjælpe de kunder, der ønsker betjening.
Er kunderne blevet misinformeret?
Alligevel viser de mange utilfredse anmeldelser, at der er et gab mellem Lidls intentioner og kundernes oplevelser.
Om det handler om kommunikation eller praksis i de enkelte butikker, står tilbage.
Men én ting er sikkert: Kunderne siger fra, hvis de føler, de ikke bliver hørt.