De fleste supermarkeder arbejder i dag målrettet på at gøre indkøbsturen hurtigere og mere effektiv.
Men i Kvickly i Ry er man gået den stik modsatte vej.
I en hverdag, hvor alt skal gå stærkt, og hvor selv supermarkedet er blevet et sted, vi hurtigt skal igennem, er det nemt at glemme værdien i det langsomme og nærværende.
Scan-selv-kasser og digitale betalingsløsninger har gjort indkøb lynhurtige – men ikke nødvendigvis mere menneskelige.
Derfor har Kvickly i Ry nu valgt at gå en helt anden vej.
Her har butikken indført et nyt tiltag, som nu vækker begejstring blandt både kunder og medarbejdere.
Butikken har indført en særlig kasse, hvor man gerne må tage sig god tid.
Det skriver BT.
-
-
’Tryg-kasse’ med plads til snak
Kassen er blevet døbt en Tryg-kasse – og den er målrettet kunder, der har god tid og gerne vil have lidt hjælp og en snak undervejs.
Ifølge TV 2, som har besøgt butikken, er den nye kasse særligt populær blandt ældre og dem, der ikke er trygge ved scan-selv-kasserne.
”Vi lever i et stresset samfund, så vi kan lige så godt tage de gode fornøjelser en gang imellem også,” fortæller kunden Bo Zacho.
Ikke en erstatning, men et supplement
Kassen er ikke tænkt som et opgør med moderne teknologi og hurtige løsninger – men som et menneskeligt alternativ til de digitale kasser.
Medarbejder Anna Jensen fortæller, at hun synes, det er ”fantastisk og hyggeligt” at få mere tid med kunderne.
Reaktionerne fra kunderne har ifølge Coop Danmark været så positive, at kassen nu forventes at blive en fast del af butikken.
Første af sin slags
Coop bekræfter, at der formentlig er tale om det første tiltag af sin slags i Danmark – og signalet er klart:
Ikke alle har travlt, og det skal der også være plads til i et moderne supermarked.
Om flere Coop-butikker følger trop, er endnu uvist, men med Tryg-kassen i Ry har man i hvert fald vist, at nærvær stadig er noget, kunderne værdsætter.