Lego har haft et stærkt første halvår i 2024, hvor virksomheden kunne rapportere en omsætningsstigning på 13%. Omsætningen nåede op på 31 milliarder danske kroner, hvilket svarer til cirka 4,65 milliarder dollars. Denne vækst er især drevet af efterspørgslen på tværs af Legos brede produktportefølje, herunder populære serier som Lego Icons og Lego Creator samt det spændende samarbejde med Epic Games’ Fortnite, hvilket var et spil der virkelig fangede global opmærksomhed.
Niels Christiansen, CEO for Lego, udtaler til CNBC, at virksomheden oplever styrke på tværs af deres produktportefølje. Især Lego Icons og Lego Creator har vist sig at være store succeser. Derudover har det strategiske samarbejde med Epic Games omkring Fortnite-serien tiltrukket nye kunder og bidraget til den øgede omsætning.
Selvom Lego oplever vækst globalt, er der udfordringer i nogle markeder. I Kina har Lego salget været stagnerende, men Lego ser stadig "langtidsmæssigt potentiale" i regionen. Det åbnede 40 nye Lego butikker i første kvartal, hvoraf 20 af dem var i Kina.
Med en solid vækst i første halvdel af 2024 ser det lyst ud for Lego. Ved at udnytte strategiske partnerskaber og fokusere på en mosaik af produkter, formår Lego at tiltrække en bred målgruppe. Det bliver spændende at følge, hvad deres næste collab kunne ligne. Man kan kun gisne!
For mere information om Legos seneste resultater, kan du læse hele artiklen på CNBC.