Microsoft skifter gear: Call of Duty på abonnement

Så er der endelig nyt fra det omtalte firma!

Det betyder nye muligheder for gamere

Microsoft planlægger at frigive det kommende Call of Duty-spil på deres abonnementstjeneste Game Pass, et skift fra deres sædvanlige praksis med kun at sælge spillet separat. Det er et innovativt tiltag, som man kan kun anskue med stor respekt for at ændre måden, vi tænker gaming på.

Game Pass vokser

Game Pass, Microsofts svar på Netflix, tilbyder adgang til et stort udvalg af spil mod et fast månedligt gebyr. I februar rapporterede Microsoft, at tjenesten havde 34 millioner abonnenter, en stigning fra 25 millioner i 2022. Det skriver Reuters.

Call of Duty på abonnement

Franchisen Call of Duty, som Microsoft erhvervede gennem opkøbet af Activision Blizzard for 69 milliarder dollars, har genereret over 30 milliarder dollars i indtægter. Det nye skridt betyder, at fans nu kan få adgang til det nyeste spil via Game Pass på lanceringsdagen. COD er et meget kendt spil, som nogle måske ville vælge at købe abonnementet for at kunne erhverve.

Konkurrence med PlayStation

Dette træk er en del af Microsofts strategi for at udfordre PlayStations dominans på konsolmarkedet. Ved at tilbyde store titler som Call of Duty på Game Pass håber Microsoft at tiltrække flere abonnenter og gamere til deres platform. Det giver mening, da startsomkostningerne er relativt lave for brugeren.

Hvad betyder det for dig?

Hvis du er gamer, betyder dette potentielt lavere omkostninger for at spille de nyeste spil. I stedet for at betale omkring 70 dollars pr. spil, kan du få adgang til et bredt udvalg af spil via Game Pass for en fast månedlig pris.

Hurtige fakta

  • Microsoft frigiver Call of Duty på Game Pass.
  • Game Pass har nu 34 millioner abonnenter.
  • Call of Duty har genereret over 30 milliarder dollars i indtægter.
  • Dette er en del af Microsofts strategi for at konkurrere med PlayStation.


Artiklens Tags: