Millioninteresse for dansk esports-event: Leagues Disrupt sælger billetter i rekordtempo

Danske Leagues Media satser stort med nyt gaming-koncept – og interessen er eksploderet

København bliver epicenter for både gaming og investeringer i ungdomskultur, når Leagues Disrupt i slutningen af maj rykker ind i K.B. Hallen med finalerne i NLC – Northern League of Legends Championship. Og med stort billetsalg og massive seertal i sigte tegner eventet til at blive en regulær forretningssucces.

Det danske selskab Leagues Media, som har sikret sig de eksklusive rettigheder til NLC-turneringen de næste tre år, melder om næsten udsolgt til finaleeventet allerede inden det officielle billetsalg for alvor kom i gang.

Ifølge selskabet forventes over 5.000 gæster i hallen og op mod en halv million online-seere, hvilket ikke blot understreger den kulturelle interesse – men også det økonomiske potentiale.



Satser på fremtidens underholdning

Leagues Disrupt er første gang, en NLC-finale afholdes som liveevent i Danmark, og for Leagues Media handler det om at placere sig som en central aktør i Europas fremvoksende esport- og gamingindustri.

"Vi ser esportsarrangementer som det næste store inden for liveunderholdning – og det er tydeligt, at markedet er modent. Vores model kombinerer esport, musik og digital kultur i én samlet oplevelse, og det skaber stor værdi, både publikumsmæssigt og forretningsmæssigt," siger Christian Henriksen, CEO i Leagues Media.

Selskabet har planer om yderligere udvidelse i takt med at NLC-konceptet udvikles og udnyttes kommercielt i de kommende år.

Stærk kommerciel platform

Udover billetsalg forventes eventet at generere betydelige indtægter gennem sponsorater, streamingrettigheder og merchandise.

Med populære streamere, kendte musiknavne og sceneshows tilføres en bredere målgruppe, og det skaber en unik mulighed for at tiltrække både unge fans og kommercielle partnere.

Leagues Media satser på en forretningsmodel, der spejler tendenserne i USA og Asien, hvor esportsevents i stigende grad tiltrækker brands, investorer og mediehuse på jagt efter adgang til både Generation Z og yngre millennials.

Københavns rolle i nordisk gamingøkonomi

At finalen finder sted netop i København, er ingen tilfældighed. Byen har markeret sig som et nordisk knudepunkt for gaming og tech-startups – og med Leagues Disrupt forankres også esport i byens kulturelle og økonomiske landskab.

Med ambitioner om 500.000 online-seere, udsolgt sal og en position i hjertet af Europas esportssystem, ERL, er Leagues Disrupt ikke blot et event – men en investering i fremtidens underholdningsøkonomi.