Med 60 millioner husstande verden over, der fulgte med via Netflix, cementerede kampen sig som en milepæl for streaming og boksesport.
En historisk kamp
Netflix oplyser, at kampen, der fandt sted i AT&T Stadium i Texas, nåede op på 65 millioner samtidige streams på sit højeste. Samtidig var mere end 72.000 tilskuere samlet i stadionet, der har plads til 80.000.
Gate-indtægterne overgik 127 millioner kroner, hvilket gør det til den største boksesucces uden for Nevada nogensinde.
Promotoren Most Valuable Promotions (MVP), som Jake Paul medstifter, udtalte, at kampen også blev vist i mere end 6.000 barer og restauranter i USA.
På sociale medier blev #PaulTyson hurtigt det mest populære emne på X (tidligere Twitter).
Gratis for Netflix-abonnenter
I modsætning til den klassiske pay-per-view-model blev kampen streamet gratis for Netflix-abonnenter.
Det var en vigtig test for streaminggiganten, der udforsker sportens verden for at tiltrække nye seere. Netflix har mere end 283 millioner betalende abonnenter i over 190 lande.
“Kampen dominerede både sociale medier og streamingplatforme,” udtalte Netflix i en pressemeddelelse, hvor de dog anerkendte tekniske problemer som buffering og lav opløsning for nogle seere.
Millionlønninger og eksklusive billetter
Både Paul og Tyson forventes at tjene ottecifrede beløb på kampen.
-
-
Samtidig blev kvindernes boksekamp mellem Katie Taylor og Amanda Serrano en af de mest sete nogensinde med 50 millioner seere, hvilket understreger den stigende interesse for kvindeboksning.
Billetterne til kampen varierede fra ca. 400 kr. til over 10.000 kr., og VIP-pakker til 14 millioner kr. blev hurtigt udsolgt.
En ny æra for boksning?
Jake Paul udtalte ved en pressekonference: “Dette viser, at folk vil se dette. Det er en stor bedrift og et statement for boksningens fremtid.”
Netflix' succes med kampen kan være startskuddet til flere sportsbegivenheder på platformen, der forsøger at skabe sig en plads i sportens verden.
Læs mere om det hos CNBC her.