Netflix har for nylig sat nye streamingrekorder i USA med deres juleprogram.
Ifølge Nielsen-data har næsten 65 millioner seere fulgt med i de to hovedbegivenheder, som blev sendt eksklusivt på platformen.
En dag med rekordhøje seertal
Den første af disse begivenheder tiltrak i gennemsnit 24,1 millioner seere, mens den anden nåede op på 24,3 millioner. Især under pausen i den anden udsendelse steg seertallet markant til over 27 millioner, hvilket understreger publikums store interesse.
Strategisk partnerskab med NFL
Disse udsendelser markerer starten på et treårigt samarbejde mellem Netflix og NFL, hvor platformen har sikret sig rettighederne til at vise udvalgte kampe på juledag.
Dette initiativ er en del af Netflix' strategi om at udvide deres indhold og tiltrække et bredere publikum.
Hvad så de 65 millioner mennekser så?
Den første kamp, hvor Chiefs besejrede Steelers 29-10, tiltrak i gennemsnit 24,1 millioner seere. Den efterfølgende kamp, hvor Ravens vandt over Texans med 31-2, havde et gennemsnit på 24,3 millioner seere. Under Beyoncé's halftime show i den anden kamp nåede seertallet op på over 27 millioner.
Disse tal overgår tidligere streamingrekorder for NFL-kampe i USA og markerer en succesfuld debut for Netflix's treårige aftale om at streame NFL-kampe på juledag.
-
-
Beyoncé stjæler rampelyset
En væsentlig faktor i de høje seertal var en spektakulær optræden af Beyoncé under pausen i den anden kamp. Hendes show tiltrak over 27 millioner seere og blev hurtigt et globalt samtaleemne på sociale medier.
Netflix planlægger at udgive denne optræden som en selvstændig special senere på ugen.
Fremtiden for live-sport på streamingtjenester
Selvom traditionelle tv-stationer stadig dominerer sportsudsendelser, viser disse tal, at streamingplatforme som Netflix kan tiltrække betydelige seertal med live-sportsbegivenheder.
Dette kan indikere en ændring i, hvordan sportsindhold vil blive distribueret og konsumeret i fremtiden.
Netflix' succes med disse udsendelser kan også påvirke deres aktiekurser og position på markedet, da de fortsætter med at diversificere deres indhold og tiltrække nye abonnenter.
Læs mere her.