Priserne skaber udfordringer for Starbucks
Starbucks har i de seneste måneder oplevet en mindre nedgang i USA, hvor højere priser har afskrækket nogle kunder. Mange forbrugeres budget tillader ikke de høje Starbucks priser, derfor Starbucks nu på udkig efter måder at gøre sine tilbud mere tilgængelige og imødekommende over for kundernes behov.
Kunderne ønsker flere muligheder – uden ekstra omkostninger
En af de mere efterspurgte ændringer hos Starbucks har været mælkealternativer uden ekstra gebyr, især blandt de kunder, der vælger plantebaserede løsninger som havre-, og sojamælk. Det viser sig faktisk, at plantebaserede mælkealternativer er Starbucks’ næstmest populære tilvalg, kun overgået af ekstra espresso-shot. Derfor har mange kunder i flere år efterspurgte, at det ikke skulle koste ekstra at få dette.
-
-
Starbucks fjerner gebyret på plantebaserede mælkealternativer
Som svar på denne efterspørgsel vil Starbucks fra den 7. november endelig fjerne gebyret på mælkealternativer i USA. Ændringen betyder en prisreduktion på op til 10% på visse drikke og falder sammen med lanceringen af årets højtidsmenu. Samtidig er Starbucks ved at fjerne sin kortvarige serie af olivenolie-infuserede drikke.
En beslutning, der styrker kundeoplevelsen
Starbucks’ administrerende direktør, Brian Niccol, siger:
"Dette er blot en af mange ændringer, vi vil gennemføre for at sikre, at et besøg hos Starbucks altid er det værd."
Det beretter CNBC her. Med det stigende fokus på mælkealternativer og kundetilfredshed håber Starbucks at kunne tiltrække både loyale og nye kunder med dette tiltag, som i årevis har været efterspurgt. Brian Niccol blev ansat tidligere i september for at prøve at redde kæden. Han gjorde det samme hos Chipotle. Det bliver spændende at følge udviklingen for Startbucks fremadrettet.