Det er populært at give medarbejderne en lille, ekstra gave i en travl hverdag. 7-Eleven lancerede for flere år tilbage kuponaftaler, hvor virksomheder med få klik kan købe digitale kuponer til fx en kølende is eller en frokost i en af kædens 176 butikker. Løsningen har nu fået et digitalt løft med lanceringen af en ny og endnu mere brugervenlig kuponshop, der gør det lettere end nogensinde at tilbyde også mindre erhvervsdrivende små belønninger og frynsegoder til medarbejdere, kunder eller samarbejdspartnere.
Nemt og bekvemt – især for de unge
”Generelt prøver vi at tænke begrebet convenience ind i alt, hvad vi laver. Vi leverer varer til døren, har 89 7-Eleven GO vending maskiner i lufthavnen, har åbent døgnet rundt i mange af vores butikker – og med de digitale kuponer har vi sørget for, at du som kunde selv kan købe og distribuere, ligesom modtageren selv kan vælge, hvornår de vil bruge den. Vi har ganske enkelt fjernet alle barrierer, så det er enormt nemt for virksomhederne at komme i gang med det,” siger Anders Fiskbæk Kragh, Head of Business Development hos 7-Eleven Danmark.
Norstat, et af Nordens største analyseinstitutter, har gennem de seneste fem år benyttet 7-Elevens kuponløsning på daglig basis til at belønne deres paneldeltagere.
-
-
Jesper Tingleff, Head of Panel Operations hos Norstat, fortæller, at især gruppen under 40 år er glade for kupongaverne:
"Så snart de har svaret på en undersøgelse, kan de gå direkte hen og købe en sodavand, et pølsehorn, eller hvad de nu vælger. De får en øjeblikkelig belønning. Det er nemt for alle parter, og 7-Eleven er landsdækkende. Det gør kuponaftalerne til en perfekt løsning for os."
En service med stort potentiale
7-Elevens kuponløsning har allerede genereret en årlig tocifret omsætning, og målet er at femdoble dette over de kommende år. Konceptet skiller sig især ud fra konkurrenterne ved at være 100 procent digitalt, samt at virksomhederne kun betaler for indløste kuponer. Lanceringen af den nye kuponshop forventes at gøre det endnu nemmere for virksomheder at benytte ordningen og dermed fortsætte væksten.
"For os handler det om at gøre det nemt og bekvemt for virksomheder at glæde deres ansatte eller kunder. Med den nye kuponshop kan vi tilbyde en løsning, der både er enkel, fleksibel og helt uden risiko for at skulle betale for ubrugte kuponer," siger Anders Fiskbæk Kragh, Head of Business Development hos 7-Eleven Danmark.
Sådan fungerer det
Den nyeste opdatering, Kuponshop på www.7-Eleven.dk, blev lanceret juni 2024. Her kan virksomheder nemt gå ind og købe digitale kuponer til at sprede øjeblikkelig glæde. Det kan være alt fra en kølig is i varmen til ens medarbejdere til malermesteren, der giver sine ansatte kuponer til en daglig frokost. 7-Eleven har også andre løsninger til større, faste kunder som fx DSB, hvor kunder optjener point ved at køre tog. Koderne bliver sendt direkte til modtagerne via SMS eller e-mail. Modtagerne får en QR-kode, som kan indløses i en af 7-Elevens 176 butikker over hele landet inden for 4 måneder. Hvis kuponen ikke bliver brugt, får virksomheden pengene retur.