Rema 1000 går forrest med mindre kød – men konkurrenterne afviser at følge med

Rema 1000 tager et stort skridt mod at ændre vores kødforbrug, men hvad siger konkurrenterne til det nye tiltag? Læs mere om debatten her.

Rema 1000 har for nylig truffet et markant valg i deres produktudvalg ved at lancere en ny version af hakket oksekød, hvor en større andel består af grøntsager. Målet er at hjælpe forbrugerne med at reducere deres kødforbrug og dermed også deres klimabelastning. Men på trods af Rema 1000’s klimavenlige ambitioner, afviser konkurrenterne at følge med.

Mere grønt, mindre kød

Rema 1000’s nye produkter indeholder en blanding af hakket oksekød og grøntsager. Før bestod blandingen af 25 procent grøntsager, men det er nu øget til 35 procent i de traditionelle pakker. Derudover er der introduceret en version med 50 procent grøntsager og 50 procent kød.

Dette initiativ er et forsøg på at mindske klimabelastningen fra kødproduktion, og Rema 1000 opfordrer kunderne til at tage et grønnere valg.



"Vi tager nu et stort skridt for at hjælpe kunderne med at nedbringe forbruget af oksekød – og dermed reducere belastningen for klimaet," skriver Rema 1000 i et opslag på Facebook.

Det beretter BT.

Konkurrenterne afviser

Mens Rema 1000 går forrest med deres grønnere produkt, står konkurrenterne Lidl, Salling Group og Coop fast på, at de ikke vil ændre deres strategi. De mener ikke, at det er den rigtige retning for deres kunder eller forretningsmodel og fastholder deres fokus på det nuværende udvalg.

Læs den originale artikel fra BT her.