Rolls-Royce designer din bil – helt ned til samme farve som din hunds øjne

Rolls-Royce tager skræddersyet luksus til et nyt niveau med et eksklusivt VIP-showroom i New York. Her kan de velhavende kunder nu få tilpasset deres bil helt ned til detaljer som hundens øjenfarve.

Rolls-Royces nye luksuskoncept: Et unikt designstudie til topkunder

Den legendariske britiske luksusbilproducent Rolls-Royce har åbnet sit første Private Office i USA, et hemmeligt showroom i New Yorks eksklusive Meatpacking District. Her kan de mest velhavende kunder arbejde tæt sammen med Rolls-Royce-designere om at skabe en bil, der afspejler deres personlige stil og præferencer.

Private Office-konceptet er en del af Rolls-Royce’s strategi om at booste salget og profitten. Frem for at øge produktionen fokuserer mærket på at opnå vækst gennem salg af mere personaliserede og eksklusive biler. Sidste år producerede Rolls-Royce blot 6.032 biler — betydeligt mindre end andre luksusmærker som Ferrari — men opretholder alligevel en stærk profitvækst for moderselskabet BMW.



Enestående skræddersyede løsninger


I Private Office får kunder mulighed for at vælge alt fra unikke lakfarver til specielle interiørmaterialer.

"De kan for eksempel vælge interiørpaneler med perlemor fra deres egen samling, og mulighederne er nærmest uendelige," siger Rolls-Royce CEO Chris Brownridge. Dette illustrerer mærkets vision om at skabe en bil, der er lige så unik som dens ejer.

Det beretter CNBC her.

Fra en farvematch til hundens øjenfarve til sjældne træsorter og lysinstallationer kan enhver detalje gøres personlig, hvilket gør Private Office til det ultimative sted for bilentusiaster, der søger noget ud over det sædvanlige. Specielt i dag er individualitet og customization blevet en stor trend - og det er netop det, Rolls Royce tapper ind i.