En ny æra i partnerskabet mellem Barcelona og Nike
FC Barcelona har annonceret en ny flerårig sponsoraftale med Nike, der ifølge Forbes formodentlig er den højst betalte sponsorat i fodboldhistorien. Aftalen omfatter både de professionelle og amatørhold under FC Barcelona og bliver en central drivkraft for klubbens globale detailstrategi.
I en pressemeddelelse fra klubben beskrives aftalen som en strategisk partnerskab, der styrker de to brands og konsoliderer Nike som klubbens officielle tekniske partner.
"Dette nye partnerskab konsoliderer Nike som hovedpartner for klubben og den officielle tekniske partner for alle professionelle og amatørhold, hvilket skaber en unik model, der styrker brandsamarbejdet og driver væksten af den globale detail- og licensforretning," udtaler FC Barcelona.
-
-
En arv af succes og samarbejde
FC Barcelona og Nike har arbejdet sammen siden 1998, og gennem de mange års samarbejde har parterne stræbt efter innovation og kvalitet – både på og uden for banen. Samarbejdet har fulgt nogle af de mest glansfulde år i Barcelonas historie, herunder fire Champions League-titler, 12 La Liga-titler, tre Klub-VM-titler og tre Europæiske Super Cup-titler.
En rekordstor økonomisk aftale
Ifølge en artikel fra det spanske medie Mundo Deportivo vil FC Barcelona modtage mere end 13,5 milliarder kroner (€1,7 milliarder) over en periode på 14 år. Den gennemsnitlige indkomst pr. sæson er ifølge mediet på omkring 970 mio. kr. (€127 millioner).
En historisk aftale i fodboldverdenen
Denne økonomiske aftale positionerer sig som den største sponsorat i fodboldhistorien. Nike vil spille en afgørende rolle i FC Barcelonas detailoperationer.