Salling Group med udmelding: Det nye koncept er kommet for at blive

Salling Group lancerer nyt butikstiltag – sådan ser det ud

Supermarkederne ændrer løbende på måden, de præsenterer varer for kunderne.

Nu tester en af landets største dagligvarekæder en ny markering, der skal give forbrugerne mere information direkte i butikkerne.

For mange kunder spiller oprindelsen af deres dagligvarer her for tiden en vigtig rolle, når de handler.

Supermarkedskæder arbejder derfor på forskellige måder at imødekomme forbrugernes præferencer og gøre det lettere at navigere i sortimentet.

Salling Group, der driver Netto, Føtex og Bilka, har besluttet at indføre en stjerne på prisskiltene for europæiske varer.

Formålet er at gøre det nemmere for forbrugerne at identificere produkter fra europæiske virksomheder.

Den nye markering bliver synlig fra onsdag i Føtex, mens Bilka følger trop onsdag og torsdag. Netto-kunder vil først kunne se stjernen på prisskiltene fra torsdag.

Kunderne får et nyt værktøj

Det skriver B.T., der også har fået en kommentar fra Salling Groups topchef, Anders Hagh. Han forklarer, at koncernen fortsat vil sælge produkter fra hele verden, men at dette mærkat blot er en ekstra service til de kunder, der ønsker at købe europæiske varer.

”Der er mange måder at lave listen på. Vi sætter en stjerne, når den ultimative ejer af varemærket er europæisk,” skriver han på LinkedIn.

Coop går en anden vej

Mens Salling Group har valgt at indføre stjernen, har konkurrenten Coop truffet en anden beslutning.

Coop, der står bag SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Kvickly og 365discount, har vurderet muligheden, men valgt ikke at indføre et lignende mærkat.

Dermed bliver Salling Group den første store dagligvarekoncern i Danmark, der tydeligt markerer europæiske varer for kunderne. Hvorvidt andre supermarkedskæder vil følge trop, vil tiden vise.