Priserne på julevarer er allerede begyndt at falde, og danske forbrugere kan forvente endnu lavere priser frem mod jul.
Rema 1000 satte gang i snakken, da kædens kommunikationschef, Jonas Schrøder delte et billede på X af en pose æbleskiver til kun seks kroner.
Jonas skriver følgende til billedet: "Det bliver en crazy jul i dagligvarehandlen i år med vildt fokus på at give de skarpeste priser."
Du kan se opslaget her.
Prisfald på julevarer
Ifølge retailekspert Bruno Christensen er Schrøders udmelding ikke kun et reklamefremstød, men en reel tendens. Han mener, at vi i år vil se udsædvanligt lave priser.
Denne priskrig er en strategi fra dagligvarekæderne for at lokke forbrugerne til med ekstremt skarpe tilbud på varer, der er højaktuelle i julesæsonen.
-
-
Æbleskiver er blot begyndelsen, og priserne på andre essentielle varer som smør forventes også at falde yderligere.
Forbrugernes fordel
For forbrugerne betyder den intense konkurrence mellem dagligvarekæderne, at julen 2024 kan blive utroligt billig.
Tilbud på populære varer skaber ikke kun lavere priser, men også større opmærksomhed omkring butikkerne, der håber på at tiltrække flere kunder til resten af deres sortiment.
Mens dagligvarekæderne kæmper om forbrugernes gunst, kan danskerne se frem til en julesæson, hvor budgettet kan række længere end før.
Seks-kroners æbleskiver kan vise sig at være starten på en julehandelsperiode fyldt med meget lave priser.
Læs mere om dette på B.T her.