Temu skaber kaos for kendt dansk webshop

Halloween plejer at være højsæson for Trine Hansen og hendes festbutik Party In A Box. Men i år er hun bekymret over konkurrencen fra den kinesiske webshop Temu. Læs hvorfor her.

Halloween er normalt en af de vigtigste perioder for Trine Hansen, der driver netbutikken Party In A Box, som sælger pynt og tilbehør til festlige lejligheder. Efteråret plejer at være højsæson for forretningen, hvor salget af Halloween-pynt traditionelt stiger markant. Men i år er Trine Hansen bekymret over en ny konkurrent på markedet. Det skriver TV2.

Den kinesiske webshop Temu har på kort tid vundet stor popularitet blandt danske forbrugere, og det påvirker Trine Hansens forretning. I løbet af de seneste måneder er der flere og flere danskere, der køber hos den kinesiske virksomhed, hvilket truer omsætningen hos danske forhandlere som f.eks Party In A Box.

Konkurrencen fra Temu skaber uro

Trine Hansen fortæller, at hun er blevet chokeret over den hurtige vækst i Temus popularitet, og hun har især lagt mærke til, at mange danskere aktivt opfordrer hinanden til at handle der.

"Jeg glæder mig til Halloween og følger med i flere grupper på sociale medier, hvor man deler inspiration. Men jeg er blevet chokeret over, at der er så mange, der opfordrer til at købe alt fra pynt og slik på kinesiske Temu. Det giver lidt ondt i maven" siger hun.



Temus lave priser og brede udvalg gør det svært for mindre danske netbutikker at konkurrere, og det er en bekymring, der vejer tungt hos Trine Hansen. Hun understreger, at det ikke kun er et spørgsmål om pris, men også om kvalitet og bæredygtighed, som hun håber, danske forbrugere vil tage med i overvejelserne.

En udfordring for danske virksomheder

Den stigende konkurrence fra udenlandske webshops som Temu er en udfordring for mange små og mellemstore danske virksomheder. Forbrugerne fristes af lave priser og stort udvalg, men det kan i sidste ende påvirke de lokale butikker og webshops, der kæmper for at opretholde en sund forretning.

Artiklens Tags: