Det startede med en viral bølge omkring den såkaldte Dubai-chokolade, men nu får den populære bar en dansk pendant.
Danmark-chokoladen. Med ingredienser som hvid chokolade, hindbærpuré og sprødt pandekagecrunch, er det ikke svært at forstå hypen.
Baren er udviklet i samarbejde med Selected Gourmet, en dansk chokoladeproducent med base i Tølløse, hvor direktør Michael Hartmann og hans team tidligere har stået bag både Dubai-chokoladen og Dubai Style Cookie.
Hvad gør Danmark-chokoladen speciel?
Opskriften er udviklet fra bunden og byder på en sød og sprød kombination, som mange TikTok-brugere allerede har kastet deres kærlighed på.
-
-
Chokoladen kommer i en lyserød indpakning, der trækker tråde til det klassiske marcipanbrød fra Anthon Berg – men smagen og stilen er helt sin egen.
Pris og tilgængelighed
Danmark-chokoladen koster 99 kroner for 200 gram og fås nu i alle 7-Eleven butikker landet over. Prisen placerer den i den højere ende for en chokoladebar – men målgruppen er tydeligvis ikke dem, der bare vil have et hurtigt sukkerfix. Det her handler om oplevelse, branding og viral appeal.
TikTok-effekten og dansk madkultur
Det er ikke første gang, TikTok sætter gang i en ny fødevaretrend – men det er første gang, Danmark får sin helt egen chokoladebar i det format. Og med sin eksklusive pris og visuelle stil rammer den direkte ned i tidens fokus på indhold, delbarhed og identitet.
-
-
Du kan læse mere her