TV 2 er kendt for at skabe populære programmer, der spænder bredt fra kærlighedsformater til solide nyhedsudsendelser.
Men selv store tv-stationer må en gang imellem trække stikket på projekter, der ikke rammer plet hos seerne.
Nu er det blevet officielt, at TV 2 lukker programmet "Newsroom" på News-kanalen.
Det skriver Ekstra Bladet med henvisning til MediaWatch, som har fået oplysningen bekræftet af TV 2.
Seerne bed ikke på
"Newsroom" blev lanceret som et frisk pust på nyhedsfronten, hvor kendte værter som Cecilie Beck, Miriam Zesler, Troels Mylenberg og Søren Lippert skulle give dagens vigtigste historier et nyt perspektiv.
Men ambitionerne om at løfte seertallene på den sene liveflade blev aldrig indfriet.
Ifølge TV 2's chefredaktør, Anne Mette Svane, skyldes lukningen både skuffende seertal og ændrede medievaner.
"Vi skal kunne rykke hurtigt på breaking. Vores mål om seertal og gennemslagskraft er ikke nået med 'Newsroom'," udtaler hun til MediaWatch.
-
-
Større ændringer på vej
Lukningen af "Newsroom" er ikke en enkeltstående beslutning.
Samtidig nedlægges seks stillinger, og der etableres en ny redaktion med fokus på kortere, hurtigere nyhedsformater målrettet TV 2 Play.
Ændringerne træder i kraft fra 1. maj, og målet er at tilpasse sig det hurtige tempo i dagens nyhedsbillede.
Stolte, men realistiske
Selvom "Newsroom" har leveret på det publicistiske niveau, må TV 2 erkende, at programmet ikke blev den kommercielle succes, man håbede på.
"Vi er publicistisk set rigtig, rigtig stolte. Men tidspunktet har været for sent, og vi har ikke nået så mange danskere, som vi ville," lyder det ærligt fra Anne Mette Svane.