De stigende fødevarepriser har sendt mange danskere ud over grænsen – og det kan mærkes i én bestemt butik.
Fleggaard melder nemlig om et markant boom i salget af dagligvarer. En tendens, der ser ud til at fortsætte.
40 procent mere oksekød i vognen
Det skriver B.T., som har talt med administrerende direktør i Fleggaard, Lars Mose Iversen.
“Vi kan mærke en speciel vækst i forhold til oksekød, hvor salget er steget med cirka 40 procent i forhold til samme periode sidste år,” siger han.
Men det er ikke kun bøffer og hakket kød, der hitter hos de prisbevidste danskere.
Salget af kaffe, mel, sukker og øvrige kølevarer er også steget kraftigt – sidstnævnte med hele 30 procent.
-
-
Danskerne jagter tilbud
Fleggaards samlede salg af dagligvarer er i første halvår af 2025 steget med 13 procent, og det er ikke tilfældigt, mener direktøren:
“Vi er ikke i tvivl om, at stigningen er sket, fordi kunderne er prisopmærksomme og vil gøre en god handel, og at de har fået øjnene op for, at der er mulighed for det ved grænsen,” siger Lars Mose Iversen.
Intet tyder på, at det stopper her
Direktøren har store forventninger til resten af året:
“Vi har en forventning om, at den positive tendens med flere handlende og øget salg vil fortsætte, fordi de øgede priser i Danmark ikke forventes at falde.”
Det ser altså ud til, at de tyske grænsebutikker står til at blive de helt store vindere i kampen om danskernes indkøbskurv i 2025.